Últims avanços de la Intel·ligència Artificial i els seus efectes a futur a la societat

21 de novembre de 2023 - 19:30 h a 21:00 h

La intel·ligència artificial (IA) està transformant l'economia, el treball, les relacions personals i la societat a tot el planeta. Cada cop més present al nostre a dia a dia: assistents de veu, recomanació de pel·lícules o de compres, concessió de préstecs o detecció de frau són alguns exemples de les nombroses aplicacions que utilitzen algorismes de machine learning. També a la ciència, gairebé cada dia escoltem nous avenços en IA com el projecte Alphafold, un sistema de xarxes neuronals que ha estat capaç d?ajudar a resoldre de manera més ràpida, un dels majors problemes de la biologia, l?estructura de les proteïnes . A la sanitat, el diagnòstic mèdic o els avenços en la detecció precoç del Parkinson. A l'economia, recents informes de consultores com PwC i Gartner, el PIB mundial podria incrementar-se fins al 14% el 2030 gràcies a la IA. L'ús d'IA pot augmentar la productivitat empresarial fins a un 40%. Els efectes positius són incomptables, però presenta també alguns desafiaments com els polítics, econòmics, laborals o ètics, que esperen la humanitat en el futur immediat, i és per això que la UE vol proposar polítiques regulatòries.

INFORMACIÓ

🗓️ Data: Dimarts 21 de novembre 2023
🕐 Horari: 19:30 a 21:00
📍 Lloc: IVAM CADA Alcoi
📝 Inscripcions: Formulari d'inscripcions

PONENT

Humberto Bustince Sola Catedràtic de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat Pública de Navarra (UPNA).

Humberto Bustince Sola (Ujué/Uxue, Navarra, 1958). Llicenciat en Físiques per la Universitat de Salamanca i doctor en Matemàtiques a la Universitat Pública de Navarra. Catedràtic de Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial de la Universitat Pública de Navarra, professor honorari de la Universitat de Nottingham i membre dels instituts de recerca Smart Cities, Navarra Biomed i IDISNA (Institut de Recerca Sanitària de Navarra). Fundador i responsable del Grup de Recerca en Intel·ligència Artificial i Raonament Aproximat de la Universitat Pública de Navarra.

Entre els seus èxits científics destaquen: Definició d'entropia interval-valorada difusa, entropia intuïcionista difusa i la seva aplicació a processament d'imatge. Introducció dels conceptes de funcions de solapament (overlap), agrupament (grouping) i d'equivalència restringida. Definició del concepte de monotonia direccional i associat a ell el de preagregació de dades i la seva aplicació a mineria de dades. Definició del concepte dordre admissible entre intervals.

Autor de més de 200 publicacions a revistes especialitzades (índex h = 42 segons Scopus). Les seves línies de recerca se centren en la modelització de la incertesa, especialment per mitjà de conjunts difusos i extensions; la fusió i l'agregació d'informació; processament d'imatge, mineria de dades, aprenentatge automàtic, aprenentatge profund i Big Data.

Ha estat subdirector de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials i de Telecomunicació de la Universitat Pública de Navarra, i està implicat en la implantació de la titulació d'Enginyeria Informàtica i el Grau en Enginyeria Informàtica d'aquesta universitat, així com en la creació i el desenvolupament del Grau en Ciència de Dades, també a la mateixa universitat.

Editor en cap del magazine Mathware and Soft Computing d'EUSFLAT (Associació Europea de Lògica i Tecnologies Difuses). Editor en cap de la revista Axioms. Membre del comitè editorial de diverses revistes del JCR.

Premi al millor treball publicat a la revista IEEE Transactions on Fuzzy Systems el 2013. Premi de recerca de la Universitat Pública de Navarra el 2015. Fellow de l'Associació Internacional de Sistemes Difusos (IFSA). Ha rebut la Creu de Carles III el Noble, concedida pel Govern de Navarra el 2017. Premi Nacional d'Informàtica José García Santesmases concedit per la Societat Científica Informàtica d'Espanya i la Fundació BBVA (2019) i col·legiat d'honor del Col·legi Professional d'Enginyeria informàtica de Navarra (2019). Acaba de ser nomenat president de l'Associació Internacional de Sistemes Difusos (IFSA).

Formulari d'inscripcions

Data:
21 de novembre de 2023

Saló IVAM CADA
Carrer Rigoberto Albors, 8
Alcoi, Alacant 03801 Espanya
Visualitza el lloc web de Lloc

L'AFORAMENT PER A AQUEST ESDEVENIMENT ESTÀ COMPLET