El cervell il·lusionista

24 de novembre de 2022 - 19:30 h a 21:00 h

Com aconsegueixen els mags fer-nos veure allò impossible? Quines interferències produeixen als nostres processos cognitius? Com explica la màgia el funcionament del cervell? Els mags utilitzen efectes òptics i manipulen latenció; aconsegueixen que mirem, però que no vegem. S'aprofiten de les nostres predisposicions i de la fragilitat dels nostres records perquè el secret de la màgia està en el funcionament de la nostra ment. En aquesta conferència proposo fer un viatge a través de la cognició humana; un recorregut per l'ampli món de l'atenció, la percepció, les memòries i les decisions. En fi, una visita guiada a la neurociència moderna, utilitzant la màgia com a lent per comprendre el funcionament inconscient i automàtic dels nostres cervells.

Luis Miguel Martínez Otero Professor de la Universitat Miguel Hernández i de l'Institut de Neurociències, centre mixt de la Universitat Miguel Hernández (UMH) i del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC). Dirigeix el laboratori d'analogia visual de l'Institut de Neurociències. Ha estat seleccionat per l'European Research Council (ERC) a la convocatòria Synergy Grant 2020, per desenvolupar l'experiment més gran de percepció visual activa en condicions naturals i socials realitzat fins ara.

Es va doctorar a la Universitat de Santiago de Compostel·la treballant amb Antonio Canedo, i va realitzar la seva formació postdoctoral a la Universitat Rockefeller, Nova York, amb Torsten N. Wiesel. El seu laboratori intenta comprendre com el cervell construeix la percepció visual del món i com aquests mecanismes cerebrals ens poden ajudar a dissenyar noves aplicacions informàtiques oa entendre el significat biològic de l'art, l'estètica o la moral. El seu treball ha estat reflectit en programes de televisió (tres14, La Nit Temàtica, Channel 4-UK) i revistes de divulgació (Xarxes, Quo, Molt Interessant, New Scientist, Scientific American). Des d'abril de 2009 coescriu el bloc The gray matters.

Horari: 19:30-21:00

24 de novembre de 2022