Visita guiada al jaciment arqueològic del Cabezo Redondo

19 de novembre de 2022 - 08:30 h a 13:00 h

El Cabezo Redondo (Villena) és un dels jaciments arqueològics corresponent a l'Edat del Bronze, d'uns 3500 anys d'antiguitat, més importants de la Comunitat Valenciana. El seu bon emplaçament, al costat de la desapareguda Laguna, li facilitava unes condicions molt favorables per obtenir aigua, sal, pastures, pesca i caça. S'hi duen a terme excavacions arqueològiques des de mitjans del segle XX, primer per José María Soler i posteriorment per un equip de la Universitat d'Alacant encapçalat pel professor Mauro S. Hernández Pérez. Declarat Bé d'Interès Cultural, el jaciment ofereix informació sobre urbanisme i mode de vida durant el II mil·lenni a.n.e, amb materials recuperats que converteixen el Cabezo Rodó en una referència obligada en tots els estudis sobre el Bronze Tardío al Llevant i al Sud-est peninsular.

Mauro S. Hernández Pérez Catedràtic emèrit de Prehistòria de la Universitat d'Alacant. Des del 1987 dirigeix les tasques d'excavació i investigació a Cabezo Redondo, a Villena

Eixida: L´autobús eixirà de la parada d´autobús del parc de Cervantes a les 8:45 h.
Visita: 10:00-13:00
Lloc: Jaciment arqueològic del capçal rodó (Villena)

19 de novembre de 2022
, ,