Tecnologies Quàntiques: un somni o una realitat

24 de novembre de 2023 - 19:30 h a 21:00 h

Les investigacions científiques en Física Quàntica prometen crear tecnologies disruptives els propers anys, tant en el camp de la computació com en el de les comunicacions. En aquesta xerrada descriuré com funcionen, què ens poden aportar i on ens trobem actualment en el seu desenvolupament. En particular, em concentraré en la computació quàntica i els avenços espectaculars que han tingut lloc els darrers anys.

INFORMACIÓ

🗓️ Data: Divendres 24 de novembre 2023
🕐 Conferència: 19:30 a 21:00
🕐 Clausura: 21:00 a 21:30
📍 Lloc: IVAM CADA Alcoi
📝 Inscripcions: Formulari d'inscripcions

PONENT

Juan Ignacio Cirac Doctor en Física per la Universitat Complutense de Madrid. Àrees d'especialització en Òptica Quàntica, Computació i Comunicació Quàntica

Professor honorari de Física, Universitat Tècnica de Munic, Alemanya. Director de la divisió teòrica, Institut Max-Planck d'Òptica Quàntica, Alemanya, i membre de la societat Max-Planck. Camp de recerca: òptica quàntica, informació quàntica, gasos quàntics degenerats. Premi Príncep d'Astúries de Recerca Científica i Tècnica 2006. Àrees d'especialització en Òptica Quàntica, Computació i Comunicació Quàntica.

Pel que fa a la seva experiència professional, cal destacar el següent: Membre del Consell Assessor de Seguretat de Telefònica Enginyeria de Seguretat; Membre del Consell Assessor de Telefònica Tech; Membre del Consell Assessor Científic de la Fundació La Caixa; CoDirector Centre de Ciències i Tecnologies Quàntiques Munic (des del 2019); Director de l'Escola International Max-Planck de Ciències i Tecnologies Quàntiques (des del 2016); “Honorarprofessor”, Universitat Tècnica de Munic (des de 2002); Director de la Divisió de Teoria, Max-Planck Institut für Quantenoptik i membre de la societat Max-Planck (des del 2001); 'Professor', Institut für Theoretische Physik, Leopold Franzens Univesität Innsbruck (1996-2001); Professor Titular d'Universitat, Departament de Física Aplicada, Universitat de Castella-la Manxa (1991-1996).

Entre altres activitats, ha pertangut a juntes assessores i comitès científics de diversos centres internacionals de recerca, als Estats Units (Harvard, Maryland, MIT), Àsia (Kyoto, Tsinghua, Singapur) i Europa (Suïssa, Rússia), així com de la Fundació BBVA. També ha estat membre del Consell Editorial de diverses revistes nacionals i internacionals de Física, i és Editor i Fundador de la Revista Quantum Information and Computation.

Entre els premis rebuts, es poden destacar els següents: Computació Quàntica, de la Fundació Micius (Xina); John Bell, de la Universitat de Toronto; Max-Planck, de la Societat Alemanya de Física; Wolf de Física; Benjamin Franklin, de l'Institut Franklin, Estats Units; Fronteres del Coneixement de la Fundació BBVA; Carl Zeiss; Nacional Blas Cabrera; Comunicació Quàntica; Príncep d'Astúries a la investigació científica i tècnica; Electrònica Quàntica, de la Societat Física Europea; Felix Kuschenitz, de l'Acadèmia Austríaca de Ciències. Altres distincions inclouen: Ambaixador Honorari de la Marca Espanya; Membre Electe de la Reial Acadèmia de Ciències, Espanya, de l'Acadèmia Alemanya de Ciències (Leopoldina) i de l'Acadèmia Bávara de Ciencias. Medalla d'Honor de l'Institut Niels Bohr; Gran Creu de l'Ordre del Dos de Maig de la Comunitat de Madrid; Premi Nacional de Pensament i Cultura Científica; Doctor Honoris Causa per les universitats de Buenos Aires, Europea de Madrid, de Saragossa, de València, de Castella-la Manxa i Politècniques de València i Catalunya.

Formulari d'inscripcions

24 de novembre de 2023