No et sacrifiquis pel futur del planeta

22 de novembre de 2022 - 19:30 h a 21:00 h

Les evidències de com el canvi climàtic està impactant ja a les nostres vides s'acumulen. A Espanya aquest estiu les onades de calor s'han estès durant 42 dies —set vegades més que la mitjana calculada entre el 1980 i el 2010—, la superfície cremada per incendis de sisena generació relacionats amb el canvi climàtic ja superava a mitjan agost la suma de la calcinada en els quatre anys anteriors junts, i la sequera està dessecant aiguamolls, buidant aqüífers, arruïnant collites i deixant a poblacions sense aigua per beure ni tan sols. En aquesta conferència Cristina Monge aborda l'emergència climàtica des d'una perspectiva sociopolítica que ajudi a accelerar la transició ecològica. Aprofundirà els reptes ambientals que suposa l'emergència climàtica i l'enfocament des del qual s'ha d'abordar per generar els canvis necessaris.

Cristina Monge Lasierra  Politòloga, professora de la Universitat de Saragossa. Les seves àrees d'interès són la sostenibilitat i la qualitat democràtica, i en especial la governança per a la transició ecològica, assumpte que treballa a centres de recerca com Globernance, BC3 i itdUPM, i com a patrona d'ECODES i consellera de Fundació Renovables. Analista política per a El País, Cadena SER, Infolibre i RTVE i el Green European Journal.

Les seves àrees d'interès són la sostenibilitat i la qualitat democràtica, i en especial la governança per a la transició ecològica, assumpte que treballo a centres de recerca com Globernance, el BC3 i l'itdUPM, o al patronat d'Ecodes.

Forma part del consell assessor de Llorente i Conca i de la revista Ethic. Des del 2018 participa al Fòrum de Govern Obert, des del 2019 al Consell Assessor de Cooperació al Desenvolupament, i des de la seva creació al Grup assessor metodològic del projecte de rendició de comptes de la presidència del govern d'Espanya, «Complint».

És autora de 15M: Un moviment polític per democratitzar la societat (2017), i ha coordinat l'obra col·lectiva Després de la indignació. 15M: Mirades des del present (2021). És coautora juntament amb Raúl Oliván de Hackear la Política (2018), i amb JJ Verón de La Iniciativa Social de Mediació dels conflictes de l'aigua a Aragó (2019), és també coeditora de la col·lecció Més Cultura Política, Més Democràcia, en col·laboració amb Gedisa i tinc l'honor de presidir l'Associació Més Democràcia.

Horari: 19:30-21:00

22 de novembre de 2022