La Setmana de la Ciència també ha gaudit de la conferència de José Manuel López Nicolás. L'hem acompanyat en un viatge per la ciència de les petites coses, descobrint-nos les matemàtiques ocultes d'un cant jondo, la física present en un memorable partit de tennis, la estadística sorprenent de la Loteria del Nen o la química que s'amaga darrere les etiquetes un supermercat. Un fascinant viatge per la ciència de les petites coses que ens ha ajudat a aclarir quines són les veritats i mentides amb què topem diàriament.

La Setmana de la Ciència compta amb la col·laboració de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia – Ministeri de Ciència i Innovació. També hi col·laboren la Càtedra 'Alcoi Ciutat del Coneixement', signada amb l'Ajuntament d'Alcoi; l'IVAM CADA Alcoi, l'Obra Social Caixa Ontinyent, Multiscan Technologies i Data Transfer.

José Manuel López Nicolás és catedràtic de Bioquímica i Biologia Molecular per la Universitat de Múrcia. A més, és vicerector de Transferència i Divulgació Científica a aquesta universitat. És un dels divulgadors científics més rellevants del nostre país i amb més projecció en mitjans de comunicació i xarxes socials, acaben d'atorgar-li el Premi Prismes 2021 de la Casa de les Ciències a la Divulgació Científica.