ACCELERADORS DE PARTÍCULES PER A UN MÓN ACCELERAT

18 de novembre de 2021 - 19:30 h a 21:00 h

Podeu seguir l'esdeveniment virtualment a través d'aquest enllaç

Juan Fuster Verdú, actual Delegat institucional del Consell Superior d'Investigacions Científiques a la Comunitat Valenciana. Director de l'IFIC (2004-2007); director del Programa Nacional de Física de Partícules d'Espanya (2007-2010); coordinador de l'Àrea de Física i Tecnologies Físiques del CSIC (2010-2012); president de la Comissió de Partícules i Camps de la IUPAP C11 (2014-2017) i va organitzar la conferència ICHEP 2014. Ha participat en prestigiosos comitès científics internacionals (DESY, CERN, IFAE, IBS-Korea), ara al comitè ECFA per desenvolupar la futura fàbrica de Higgs i l'Equip de Desenvolupament Internacional (ILC). Té el Premi de Recerca Humboldt (2018).

Quan un pensa que els acceleradors de partícules són enormes màquines utilitzades per trobar l'estructura fonamental del cosmos, se sorprèn en assabentar-se que s'està perdent la meitat de la pel·lícula.

Perquè un feix de partícules subatòmiques produïdes en un accelerador és una eina molt útil. Quan és disparat amb la intensitat correcta, pot encongir un tumor, produir energia més neta, trobar una càrrega sospitosa, netejar l'aigua, mapejar una proteïna, dissenyar una nova medicina, diagnosticar una malaltia, reduir les deixalles nuclears, detectar una obra d'art falsificada, fixar la data d'una troballa arqueològica, empacar el gall dindi nadalenc o descobrir els secrets de l'univers.

Horari: 19:30-21:00
Lloc: Saló IVAM CADA

Per acudir presencialment a aquest esdeveniment introdueix les teves dades i inscriu-te

Al emplenar el formulari acceptes la política de privacitat. http://www.upv.es/contenidos/DPD/