Cervell i meditació

16 de novembre de 2023 - 19:30 h a 21:00 h

La capacitat d'observar-nos i guiar voluntàriament la nostra atenció és un recurs que ens permet poder restablir el benestar. Des de la neurociència s'han observat canvis cerebrals associats a la pràctica de la meditació, com a tècnica d'aprenentatge del control de l'atenció. Veurem en aquesta conferència com es realitza, les característiques de la tècnica i que suposa per a la nostra psicòloga els canvis cerebrals que comporta meditar.

INFORMACIÓ

🗓️ Data: Dijous 16 de novembre 2023
🕐 Horari: 19:30 a 21:00
📍 Lloc: IVAM CADA Alcoi
📝 Inscripcions: Formulari d'inscripcions

PONENT

Nazareth Castellanos Llicenciada en Física Teòrica i doctora en Neurociència per la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Madrid.

És llicenciada en Física Teòrica i doctora en Neurociència per la Facultat de Medicina de la Universitat Autònoma de Madrid. Du més de vint anys dedicada a la investigació científica de l'activitat cerebral. Ha treballat en universitats espanyoles i europees com el King ́s College de Londres o l'institut Max Planck d'Alemanya. És directora d'investigació del laboratori Nirakara i càtedra extraordinària de Mindfulness i ciències cognitives de la Universitat Complutense de Madrid, on investiga la neurociència de la meditació i la relació entre el cervell i la resta del cos. Realitza formacions, per a tots els públics, de creixement personal basades en la filosofia de diferents tradicions i en l'evidència aportada per la neurociència.

Llicenciada en Física teòrica (2002) i doctora en Medicina (2008) per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM). Màster en Matemàtiques Aplicades a la Biologia i en Neurociències per la Facultat de Medicina de la UAM. Ha treballat com a investigadora i docent en el Departament de Física Mèdica de l'Hospital Clínic Sant Carles, en la facultat de Ciències Biològiques de la UCM sota la supervisió del professor Valeri Makarov, al laboratori de Neurociència Cognitiva i Computacional del Centre de Tecnologia Biomèdica (Universitat Complutense i Politècnica de Madrid) amb el professor Fernando Maestú, a l'Institut d'Investigacions Cerebrals Max Planck de Frankfurt amb els professors Wolf Singer i Peter Uhlhaas i a l'Institut de Psiquiatria del Kings College de Londres.
Té publicats prop de 40 articles en revistes científiques internacionals de reconegut impacte i col·laboracions en llibres universitaris, ha dirigit dues tesis i impartit classes en universitats espanyoles, alemanyes, angleses i dels Estats Units. Ha treballat en més de 20 projectes d'investigació tant nacionals com internacionals, a més és investigadora principal en 5 d'ells. Participa activament en labors de divulgació científica des de fa més de 5 anys en diversos centres nacionals i internacionals. És actualment directora de recerca i desenvolupament de Nirakara-Lab (www.nirakara-lab.com).

Les seues línies d'investigació s'han centrat en la implementació de mètodes matemàtics per a l'estimació de les xarxes cerebrals i la seua reorganització en pacients amb dany cerebral i malaltia d'Alzheimer. Actualment investiga la interacció entre el cervell i altres òrgans com el cor, intestí i pulmons mesurant la seua activitat electromagnètica i composició de microbiota per a estudiar els mecanismes biològics de la regulació emocional i els mecanismes biològics que subjauen a la pràctica de la meditació i l'estil de vida.

Formulari d'inscripcions

16 de novembre de 2023