A la inauguració oficial de la Setmana de la Ciència hi han participat José E. Capilla, destacant que “som una universitat de referència en la creació de coneixement”. A més, “som un referent del màxim nivell com a universitat que aposta per la transferència de coneixement i tecnologia a la societat”.

Per la seva banda, el director del Campus d'Alcoi, Pau Bernabeu, durant la seva intervenció ha assegurat que “la Setmana de la Ciència vol conscienciar sobre la ciència com a valor de progrés i no ser utilitzada per a l'especulació i la dominació”. A més, “tots som gairebé científics, tots observem, però ens falta moltes vegades raonament. La velocitat del dia a dia ens fa no reflexionar sobre allò que veiem”.

En representació de la Càtedra 'Alcoi Ciutat del Coneixement', ha estat present el regidor d'Educació de l'Ajuntament d'Alcoi, Jordi Silvestre, que ha destacat que “és molt important la divulgació i que els científics comparteixin els seus coneixements i descobriments, que els puguin apropar el públic en general”.

La Semana de la Ciencia cuenta con la colaboración de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia – Ministeri de Ciència i Innovació. També hi col·laboren la Càtedra 'Alcoi Ciutat del Coneixement', signada amb l'Ajuntament d'Alcoi; l'IVAM CADA Alcoi, l'Obra Social Caixa Ontinyent, Multiscan Technologies i Data Transfer.

DSC_2886

A continuació, Adela Cortina, va impartir la conferència inaugural. El fracas de leconomia vigent és palmari. Persisteixen la gana, la pobresa i l'exclusió, encara que hi ha mitjans més que suficients per erradicar-los. Però també és evident la insatisfacció que produeix el funcionament actual de les democràcies, perquè ni estan al servei de totes les persones ni els ciutadans se senten protagonistes de la vida política.

És urgent crear una altra economia, una economia ètica, i donar cos a democràcies que responguin amb els fets al nom que porten. Per fer-ho no cal fugir d'aquest món, sinó exigir-li que l'economia compleixi les tasques per les quals diu que es legitima, i que les democràcies es converteixin en autèntiques democràcies.

DSC_2860